loading...
سینماتوگراف

پیمان معادی - قطعه هنرمندان 

 

در پی دو اتفاق بی نظیر در سینمای ایران یعنی انحلال خانه سینما و متعاقب آن حذف روز ملی سینما از تقویم رسمی کشور  . که هر دو  حکم به دستور وزیر محترم ارشاد صادر شد .  مامور محترم اجرای  حکم و دستور  وزیر  ، معاونت محترم سینمایی ایشان ، آقای شمقدری بودند که با جان و دل برای اجرای این احکام  ، که به نفع و صلاح هنرمندان بوده و هست  از هیچ کوششی دریغ نکردند  و  در نهایت شد آنچه که باید میشد .

 هنرمندان و سینماگران در روز ملی سینما هوشمندی به خرج داده و قبل از اینکه دستور انحلال و تعطیلی قطعه هنرمندان بهشت زهرا ، که آخرین  داشته و مالمیک  سینماگران ، که  البته ( برای سفر آخرت است ) صادر شود ، پیشدستی کرده و    به همراه اعضای هیات مدیره خانه سینما  به قطعه هنرمندان رفتند تا قبل از تعطیلی همیشگی ، برای آخرین بار آنجا رفته   و  بار دیگر  بر مزار  یاران و دوستان و عزیزان از دست رفته خود  ، حاضر شدند و با آنان تجدید عهد بستند  که از آرمان و عقیده خود نسبت به سینما ، مردم و کشور دست برنداشته و کوتاه هم  نخواهند آمد .

هنرمندان در بهشت زهرا

هنرمندان بهشت زهرا

سپس با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره) با آرمان‌های امام و انقلاب  و شهدا تجدید میثاق کردند و همدل و هم قسم  شدند برای همراهی با رهبر معظم انقلاب و مبارزه با هر نوع هجمه فرهنگی و هنری 

مزار زنده یاد سیف الله داد

 

 در این مراسم پس از خواندن فاتحه بر سر مزار هنرمندان و جمع شدن بر مزار سیف‌الله داد به عنوان یک مدیر سینمایی برجسته و یکی از روسای سابق هیات مدیره خانه سینما، امیر اثباتی یکی از اعضای هیات مدیره خانه سینما گفت: بانی اصلی نامگذاری روز ملی سینما مرحوم سیف‌الله داد بوده و امروز ما سر مزار این هنرمند جمع شده‌ایم.

کیومرث پور احمد و هنرمندان سینما

محمد مهدی عسگرپور

در ادامه محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما افزود:‌ در ابتدا روز ملی سینما را تبریک می‌گویم. قسمت این بود که در تولد صد و سیزده سالگی سینمای کشور، این جا دورهم جمع شویم تا یادی کنیم از عزیزانی که تلاش زیادی در ثبت این روز داشتند مانند مرحوم سیف‌الله داد.

وی ادامه داد:‌ هر کدام از ما خاطرات زیادی داریم. به این روز که می‌رسیم بهتر است یادی کنیم از کسانی که ما پا روی دوش آنها گذاشته‌ایم تا سینما را ارتقاء دهیم. امسال چون بحث برگزار کردن جشن خانه سینما منتفی است به همین دلیل هیات مدیره خانه سینما تصمیم گرفت تا اینجا به همراه هنرمندان گردهم بیاییم.

عسگرپور تاکید کرد: سینمای ایران روزهای سختی را می‌گذراند و امیدوارم به روزهای بهتری برسیم. این روزها هم خاطره انگیز است مانند جشن‌هایی که تا کنون برگزار کردیم اما فعلاً امکان برپایی آن نداریم.

وی با اشاره به روز ملی سینما گفت: ما این روز را فراموش نمی‌کنیم هرچند که آن را از تقویم حذف کرده‌اند و اصرار دارند که روز دیگری را نامگذاری کنند. با اینکه 113 سال از ورود دوربین به ایران می‌گذرد اما وقتی نگاه می‌کنیم انگار نسبت به روز اول فرقی نکرده است. امیدوارم حال خوبی به سراغ سینمای ایران بیاید.

 کیومرث پوراحمد


در ادامه کیومرث پوراحمد کارگردان و یکی از دبیران سابق جشن خانه سینما عنوان کرد: از دوره ساسانیان می‌خواستند اشکانیان را از تاریخ حذف کنند در صورتی که وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم درباره اشکانیان زیاد نوشته شده‌است این مقوله حذف از گذشته هم وجود داشته اما باید بدانیم هیچ چیزی را نمی‌شود حذف کرد. آرزو می‌کنیم تفکر حذف، حذف شود.

 

فرهاد توحیدی نایب رئیس هیات مدیره خانه سینما هم افزود: جشن سینمای ایران 15 دوره برگزار شد اما ما با توجه به اینکه امسال نمی‌توانستیم این جشن را برگزار کنیم در هیات مدیره پیشنهاد دادیم که این روز در مزار هنرمندان جمع شویم تا آن را به یک سنت تبدیل کنیم. هر سال از خرداد تا شهریور ماه ما جشن می‌گرفتیم امروز هم آغاز جشن شانزدهم است. امیدواریم از سال آینده این سنت پا برجا بماند و ما یاد کسانی که در کنار ما بودند را گرامی بداریم.

پوراحمد عسگرپور و سایر هنرمندان سینما

وی ادامه داد: با توجه به این سنت صبح به اینجا بیایم و عصر را جشن بگیریم. شادی فضیلت بدی نیست و امیدواریم از سال آینده نیز این برنامه برگزار شود.

 امین تارخ در کنار کیومرث پوراحمد

 امین تارخ بازیگر سینمای ایران هم گفت: ظاهر قضیه به نظر می‌رسد ما حالت دو گانه‌ای داریم. واژه جشن و حالتی که هم اکنون در ما وجود دارد شرایط غریبی به وجود آورده‌است. عسگرپور بانی خیر این برنامه شد و مابقی هیات مدیره نیز این شرایط را برای امروز فراهم کردند.

وی عنوان کرد: اما این حرکت امروز ما نمادین است که بر سر مزار سیف‌الله داد هستیم. یعنی از یک مدیر سینمایی در حال تجلیل هستیم. این مراسم درست روز ملی سینما برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد هیچ دلیلی برای ناامیدی نیست. همین که همه آمدند یعنی سینما زنده است و غیرقابل حذف است.
وی در پایان تاکید کرد:‌ اینکه ما در روز ملی سینما اینجا در کنار هستیم از روی وجد و امید است. امیدواریم آینده شرایط بهتری را برای دوستان سینمایی فراهم کند. امیر اثباتی هم تاکید کرد: دوستان هنرمندی که امروز در میان ما قرار دارند به نمایندگی از صنف خود آمده‌اند و امیدوارم هرچه زودتر در جمع بزرگتری دور هم باشیم.

 فرشته طائرپور اولین نفر


فرشته طائرپور تهیه‌کننده سینما نیز گفت: اینکه ما امروز در مزار هنرمندان گرد آمدیم نشان از تعلق ما به سینمای ایران دارد. نسل جوان، امروز را به یاد بسپارند و آن را به آینده نیز منتقل کنند. جشنی که امسال بگزار می‌شود یکی از به یاد ماندنی‌ترین‌هاست.
در پایان این مراسم اعضا هیئت مدیره خانه سنیما با همراهی جمعی از هنرمندان در مرقد حضرت امام خمینی(ره) حاضر شدند و با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

هنرمندانی چون محمدمهدی عسگرپور، امین تارخ، فرهاد توحیدی،‌ کمال تبریزی، رخشان بنی‌اعتماد،علیرضا داوود نژاد ، جمشید گرگین ، محمد سریر، ریما رامین‌فر، پیمان معادی ،حمید دهقان‌پور،سیروس ابراهیم زاده ، محمدرضا موئینی، جعفر پناهی، کامران قدکچیان، محمدرضا دلپاک، غلامرضا موسوی، عزیز ساعتی، عزیزالله حمیدنژاد، امیر اثباتی، فرشته طائرپور، کیومرث پوراحمد، امیر جعفری، باران کوثری و... در این مراسم حاضر بودند.
 

( سعید روحی - کات دوباره سینما )

 سایر عکسهای سینماگران در قطعه هنرمندان را در ادامه مطلب مشاهده نمائید

علیرضا داوودنژاد و رخشان بنی اعتماد

امیر جعفری

مزار هامون سینمای ایران خسرو شکیبایی

بر مزار سیف الله داد

عسگرپور کنار مزار همکاران از دست رفته خود در سینما

داوودنژاد و جعفر پناهی

امین تارخ در کنار عسگرپور

امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر

عسگرپور . موسوی . توحیدی و ... بر مزار زنده یاد سیف الله داد

پیمان معادی

و شستشوی مزار دوستان . زنده یاد استاد مهرداد فخیمی ، رضا آقاربی

گپ و گفتگو با همکاران در روز ملی سینما

مزار پدر دوبله ایران استاد کسمایی که بعد از هفتاد روز هنوز سنگ قبر ندارد

علی دهکردی و جمشید گرگین

سیروس ابراهیم زاده کنار مزار مهری ودادیان

فرهاد توحیدی و همکاران سینماگرش کنار قبر محمد رضا شریفی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران

عسگرپور بر مزار تدوینگر تکرار نشدنی سینما مهرزاد مینویی

فرشته طائرپور بر مزار زنده یاد کامبیز صمیمی مفخم

و باز هم هنرمندان و جشن روز ملی سینما در بهشت زهرا

و این هم عکس اختتامیه جشن روز ملی سینمای ایران 1391

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 780
  • بازدید سال : 6,316
  • بازدید کلی : 104,886