loading...
سینماتوگراف

 

احمد ایراندوست غول برره

 

 بدون شک بیشتر بینندگان تلویزیون و تماشاچیان سینما ، بازیگرنقش غول برره که نقشهای به یادماندنیش  در  سریال شبهای برره ،اخراجیهای 2 ، سریال مختارنامه ، سریال در چشم باد مسافران و چند کار بلند و کوتاه دیگر را بیاد می آورند . به بهانه حضورش در مجموعه طنز خنده بازار گفتگویی کوتاه با او داشتیم که گزیده ای از آن را میخوانید .

احمد ایراندوست در شبهای برره به نقش غول برره

"احمد ایراندوست" که پس از سالها فعالیت در خارج از کشور، زندگی در ایران را انتخاب کرده در مورد نحوه انتخابش بعنوان غول برره گفت: در زمان تولید سریال شبهای برره از طریق آقای حسن شکوهی و محسن چگینی به آقای مهران  مدیری معرفی شدم و ایشان هم این نقش را با توجه به جثه ام به من دادند، این اتفاق ورود من به سینما و تلویزیون  ایران بود که خوشبختانه با استقبال مردم عزیز مواجه گشت و همه جا مرا به نام غول برره میشناختند . هنوز هم خیلی ها مرا با همان شخصییت شبهای برره صدا میکنند که برایم باعث افتخار است که مردم میهنم مرا از خودشان میدانند و همه جا مرا مورد لطف و محبت خود قرار میدهند .

احمد ایراندوست یا همان غول برره 

بعد از آن در سریالهای دیگری حضور داشتم از جمله در چشم باد به کارگردانی استاد مسعود جعفری جوزانی ، دیدار ، سریال مسافرانُ ، مختار نامه و چند تله فیلم و مجموعه دیگر . همچنین در فیلم تلویزیونی جاسم به جبهه می رود نقش افسر عراقی را داشتم. 

احمد ایراندوست یا همان غول برره در پشت صحنه اخراجیهای 2

ایراندوست در تشریح نقش خود در سریال مختارنامه خاطرنشان کرد: در این سریال من با افتخار و با جان و دل و به عشق سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع ) نقش هارون نعل بند را دارم که جزو یاران مختار است و ماموریت کشتن عمر سعد را دارد، اما در جنگ با نیروهای عمر به شهادت می رسد.

وی که حدود 10 سال در امارات زندگی کرده و بعنوان بادیگارد شیوخ عرب فعالیت داشته در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: در سریال سالهای مشروطه بود که با آقای شریفی نیا آشنا شدم و ایشان برای بازی در اخراجیها مرا به آقای ده نمکی معرفی کرد. من در اخراجیهای 1 نقش فرمانده نظامیان را داشتم که بدلیل طولانی شدن فیلم نقش من و خانم مریلا زارعی حذف شد، با این حال آقای ده نمکی در اخرجیهای 2 این موضوع را جبرانکرد و در این فیلم ایشان نقش فرمانده اردوگاه اسرا را به من دادند که امیدوارم دوستانی که دیدند از فیلم و از بازی من در کنار هنرمند خوب رادیو و تلویزیون بیوک میرزایی و سایر هنرمندان آن پروژه لذت برده باشند . 

احمد ایراندوست یا همان غول برره به همراه محمد رضا شریفی نیا و مسعود ده نمکی

این بازیگر عظیم الجثه ایرانی اظهار داشت: در زمان سکونت در امارات برای یک شرکت بادیگارد سرویس کار می کردم که از این طریق به هالیوود رفتم، حدود 13 سال نیز در آمریکا ساکن بوده و بعنوان بادیگارد شخصیتهای معروف فعالیت داشتم.وی افزود افزود: در هالیوود بادیگارد شخصیتهایی مثل "جنیفر لوپز" و "نیکلاس کیج" بودم، بعدها بادیگارد "ماریا کری" و "ویتنی هیستون" خوانندگان آمریکایی شدم.

به گفته وی قراردادهای حفاظت از شخصیتهای معروف برای دوره های 5 ساله بسته می شده ولی محافظان بصورت ساعتی دستمزد می گرفته اند. 

ایراندوست با بیان اینکه سابقه فعالیت در سینمای بالیوود را نیز دارد افزود: در فیلم "آن" (ANN) با شرکت جکی شوروف و آکشی کومار و نیز فیلم "دلدار" با شرکت آمیتا باچان و آیشواریا رای حضور داشتم.

احمد ایراندوست بازیگر سینما و تلویزیون 
وی در تشریح علت بازگشتش به ایران خاطرنشان کرد: پس از ازدواج با همسرم که خواهر دو شهید است، به این نتیجه رسیدیم که زندگی در شرایط آنجا با روحیات و عقایدمان سازگار نیست، این بود که تصمیم گرفتیم به ایران بازگردیم. 

ایراندوست تفاوت سینمای ایران و آمریکا را در امکانات پیشرفته و تفاوت در میزان سرمایه گذاریها و حرفه ای گری در این دو سینما دانسته و تاکید کرد: من با توجه به ویژگی فیزیکی ام بیشتر به نقشهای اکشن و پلیسی علاقه دارم و امیدوارم که بتوانم بازی در چنین نقشهایی را نیز تجربه کنم.

تازه ترین هنرنمایی ایراندوست در مجموعه طنز خنده بازار به کارگردانی دوست خوبم شهاب عباسی است . به زودی گزارشی از تازه ترین تصویربرداری خنده بازار به همراه عکسهای صحنه و پشت صحنه را برای شما به نمایش میگذاریم.
 

( سعید روحی )

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 5,728
  • بازدید کلی : 104,298