loading...
سینماتوگراف
ویدیو طنز همسایه ها با خوانندگی سیاوش مفیدی و شهاب عباسی

این کلیپ طنز ، از مجموعه کلیپهایی بود که در برنامه زنده دریا و به عنوان یکی از آیتمها ضبط و پخش میگردید . شهاب عباسی و سیاوش مفیدی دو بازیگر خوب ، توانا و با استعداد تلویزیون در آن برنامه با بنده به عنوان کارگردان و سرکار خانم یحیی زاده به عنوان تهیه کننده همکاری میکردند .

این  دو  هنرمند دوست داشتنی ، مجریان آن برنامه زنده بودند که در آیتمهای نمایشی  و  اجرای موسیقی و تهیه و تولید  کلیپهای  طنز هم از هنرنمایی شان بهره مند میشدیم . نگاهی دوباره  و پس از سالها به کار و فعالییت این بازیگران خوب عرصه سینما و تلویزیون کشور خالی از لطف نیست. توضیح اینکه کلیپ همسایه  و کلیپ های دیگری که در روزهای آتی تقدیم شما عزیزان میشود با تایم بسیار کوتاهی ( نزدیک به دو ساعت ) ضبط و  تدوین میشد تا همان شب به پخش برنامه برسد . اگر کمی و کاستی در تصاویر و تدوین مشاهده میکنید به دلیل تعجیل در رساندن به آنتن بود .پوزش ما را پیشاپیش بپذیرید .

( کلیپ طنز همسایه  1385 )

    پیکر پیشکسوت تئاتر ایران

 

  ( فاضل فاضلی پارسا )

 

                     در اصفهان به خاک سپرده شد

 

آیین تشییع و خاکسپاری پیکرˈفاضل فاضلی پارساˈ هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون ایران، روز پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.

 فاضل فاضلی پارسا
 

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به نمایش در مقابل ˈخانه هنرمندانˈ اصفهان آغاز شد.

پیکر این هنرمند فقید سپس بر روی دستان علاقه مندان از خانه هنرمندان اصفهان تا پلˈبزرگمهرˈ تشییع و در قطعه نام آوران ˈباغ رضوانˈ اصفهان به خاک سپرده شد.

ˈاکبر دباغیانˈ از هنرمندان نمایش در این آیین به ذکر خصوصیات اخلاقی و هنری این هنرمند پرداخت و گفت: مرحوم فاضل پارسا در زندگی خود هیچکس را از خود آزرده خاطر نکرد و نمی توان کسی را یافت که از وی دلگیر باشد.

ˈحسن اکلیلیˈ از بازیگران عرصه تئاتر و تلویزیون نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسوولان باید به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه استاد فاضلی پارسا از هنرمندان با اخلاق عرصه نمایش بود، افزود: فاضل پارسایی در 75 سال فعالیت هنری خود در بخش های مختلف در بیش از یکصد نمایش، 40 فیلم سینمایی و 20 سریال به ایفای نقش پرداخت.

ˈهوشنگ حریرچیانˈ از بازیگران عرصه نمایش، سینما و تلویزیون نیز گفت: این استاد هنرمند دارای شخصیت و اخلاقی وارسته و در عرصه بازیگری فردی توانمند بود.

وی گفت: باید قدر هم را در زمانی که هستیم بدانیم و تنها بعد از مرگ به یاد هم نیفتیم.



به گزارش ایرنا، فاضل فاضلی پارسا معروف به ˈبابا فاضلˈ، عصر سه شنبه در سن 99 سالگی چشم از دنیا فرو بست.

وی در سال 1292 در اهواز متولد شد و فعالیت نمایشی خود را از دوران جوانی در اصفهان آغاز کرد.

این هنرمند، سال های زیادی در کنار حسن اکلیلی در تئاتر شهر به فعالیت هنری در استان اصفهان پرداخت.

از جمله نمایش های مرحوم فاضلی پارسا می توان بهˈشیر تو شیر، گاگولی، خفته بخت، کشمکش، رمال باشی، هفت سین، عزیز فرنگی، تسویه حساب و ولولهˈ اشاره کرد.

سریال هایˈبوعلی سینا، روزی روزگاری، تفنگ سر پر، گرفتار یک و دو، هشت بهشت، شیخ بهایی و مختارنامه و پشت کوه های بلندˈ نیز از جمله آثار تلویزیونی است که این هنرمند فقید در آنها بازی کرد.

شهدای بروجن 1

پس از سوگواره علی دهکردی هنرمند خوب سینمای ایران ، عکسهای تشعیع پیکرهای دانش آموزان بروجن را که با حضور همه مردم و خانواده های آن عزیزان و مسوولین و مدیران و معلمان ، با ادای احترام یه خاک سپرده شدند برای شما به نمایش میگذاریم . باشد که در آینده دیگر شاهد حوادث و اتفاقاتی تلخ ، همچون این حادثه دلخراش نباشیم . روحشان شاد

 

شهدای بروجن 2

شهدای دانش آموز حادثه تصادف بروجن

خانواده دانش آموزان

مادران و پدرانی که فرزندان خود را از دست داده اند

مراسم تشعیع

مراسم خاکسپاری شهدای دانش آموز

شهدای بروجن 9

نماز و خاکسپاری شهدای دانش آموز

فرماندهان سپاه و روحانیون و ائمه جمعه در مراسم

شهدای بروجن 10

مادران در غم از دست دادن فرزندان خود

 

 

علی دهکردی در فیلم از کرخه تا راین

           علی دهکردی بازیگر نام آشنای سینمای ایران است .

بازیهای او را در سینمای دفاع مقدس به یاد داریم . هنگامی که در نقش رزمنده ای شیمیایی در کنار رود راین ( آلمان ) با فریاد از خدا گله میکرد که چرا اینجا و در دیار غربت میخواهد به او ملحق شود ، چرا در کنار عزیزان و هم قطارانش در سنگر و خط مقدم جبهه شهادت را به او هدیه نکرد . علی آنجا بهترین پلان سینمائیش را بازی کرد ، بغض کرد و گریست و من و خیلی های دیگر هم بعدها در سینما هنگام دیدن این سکانس تکان دهنده و تاثیر گذار اشک ریختیم و به آسمانی بودن بسیجی های عاشق حسادت کردیم . علی دوباره گریست ، گریه ای از جنس همان بسیجی ها ، که اینبار تعداد زیادی از خواهرانش را در بازگشت از مناطق جنگی که پدران و برادرانمان با دشمن میجنگیدند از دست داد . واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی و عروج 26 نفر از آنها که عشق به اسلام ، امام ، رهبری و رزمندگان داشتند و همراهانشان، متنی را منتشر کرد که با هم میخوانیم.

     ( سعید روحی )

 

علی دهکردی 2

بروجن ، شهری در استان زادگاهم ، این روزها داغدار فاجعه‌ای است بزرگ .

 

سوگ پرپر شدن شاید بیش از بیست و شش گل نوباوه ،

صدها خانواده را سیاه پوش کرده است .

 

سوگ از دست دادن :

بیست و شش دختر

بیست و شش عروس زیبا

بیست و شش مادر

بیست و شش خواهر

و

بیست و شش زندگی .

 

تلخ تر از این روز مباد بر سرزمین مادری‌ام.

 

کاش به اندازه بیست وشش پدر توان گریستن داشتم.

 

کاش می‌توانستم قلبم را بیست و شش تکه کنم به پای

مادرانی که این روزها فقط و فقط ، عروسک‌های دخترکانشان را

در آغوش می‌گیرند و خون گریه می‌کنند.

 

کاش هزاران و صد هزار مویه می‌دانستم تا به سوگواری با

بیست و شش طایفه ، سوز در سوز مرثیه بخوانم.

 

دلم گرفته است و غم جهان بر دوشم،

همدل و همراه تمام بروجن، سیاه پوشیده‌ام،

داغدارم و خود را صاحب عزا می‌دانم.

 

و خوب می‌دانم ، تمام دل‌ها و قلب‌های مهربان هموطنانم ، در

      این غم بزرگ همدل و همراه است.

 

                 غم اگر به کوه گویم ، بگذارد و گریزد

                        که دگر بدین گرانی ، نتوان کشید باری.

علی دهکردی در فیلم سینمایی روز شیطان

                  علی دهکردی  

استاد محمد صالح علا ( کات دوباره سینما با سعید روحی)
دلنامه استاد ،معلم و مراد من در هنر
 
 
        ( استاد محمد صالح علاء ) 
 
 
               برای همدم نازی ، رفیق عشق و اقیانوس نجابت
 
 
                                       ( حسین پناهی )
زنده یاد حسین پناهی ( کات دوباره سینما با سعید روحی)
حسین پناهی دژکوه عزیزمان در یک تمدن روستایی در سال 1335 به دنیا آمد و در سال 1383 با یک تمدن جهانی از دنیا رفت . حسین پناهی عزیزمان فرهنگ روستایی را با شعر فرا مدرن آشتی داد و حماسه های مردم ولایات را با زبانی جهانی دراماتایز کرد.
او در میان همین چند سال همه نسیم های سرگردان را گرد هم آورد.نسیم هایی که بیهوده در خریطه ی انسانی ما پرسه میزنند. نسیم های عاطل و باطل را را شبانی کرد و به سمت جغرافیای زیبا شناسی ایران فرستاد.امروز اگر بازی های بزرگش را با شگرد کودکانه میبینیم و حظ می کنیم ، امروز اگر شعر و صدای طنازش را می شنویم و حالی به حالی می شویم ، امروز اگر ...دلم می سوزد ، در آخرین دیدار قرار شد در یک تله تئاتر دو نفره به وجه منولوگ(تک گویی) در کنار هم باشیم ودر کنار هم جهان تنهایی مان را واردشعر فرا مدرن اجرا کنیم ...پرسیدم : حسین جان بیا با دفتر من قرارداد بنویس بگو از تلویزیون برایت چه مبلغ بگیرم ؟ گفت : محمد جان من پول نمی خوام تو به جای پول برای من یک موبایل بخر ...آن وقت من گریه کردم و لای گریه هایم به او گفتم چشم .
استاد محمد صالح علا ( کات دوباره سینما )
از اینکه هموطنانم مرا با دیگران اشتباه می گیرند خیلی شادمانم و ممنونم از همه آنها که مرا اشتباه می گیرند.چه اشتباهی از این دلپذیز تر که که گاهی در خیابان مرا از حیث ظاهر با هنر مند برجسته سرزمین مان جنای آقای ابولفضل پور عرب اشتباه می گیرند که در این مسیر اتفاقات و خاطرات با مزه ای دارم .اما از منظری دیگر جوانان سرزمین عزیزمان با من تماس می گیرند و می گویند ما را یاد هنرمند برجسته کشورمان حسین پناهی می اندازید .من در دل خدا را شکر می کنم و ایضا برای نبودنش غصه می خورم .
     حسین پناهی
همین حالا هم که اینها را می نویسم در حال غصه خوردن با دستهایم هستم . هر بار یاد خاطرات شور انگیزی که با استاد حسین پناهی ام داشتم می افتم دلم تنگ می شود ، کمی بغض می کنم و بعد جلوی چشم هایم را می گیرم و نمی گذارم اشک هایم بریزد روی زمین .
حسین پناهی عزیز مان انسان جامع ا لشمولی بود . خوب درس خوانده بود . ملا و با سواد بود و در حوزه ی زیباشناسی انسان قابل اعتنا و اثر گذار بود . حسین پناهی عزیزمان هنرمند ذوالفنونی هم بود. در نحله های مختلف هنری صاحب نظر بود . او ادبیات فارسی را می شناخت و با شعرهای بدیع و زبان منحصر به فردش اش دلبری می کرد . در کار سینما و تلویزیون وتئاتر بازی های درخشانی داشت .او نقش را مال خود می کرد و جهان مکتوب را با جهان شخصی اش هم افق می نمود . او کاراکترها را به خویشتن شبیه می کرد و این یک شیوه ی بازیگریست که غریزی است . هنرمندانی که چنین شیوه ای داشته باشند در عرصه ی بازیگری کم پیدا می شوند . حسین پناهی ، جان بود .
 حسین پناهی 6
من گاهی از خودم می پرسم محمد جان تو در جهانی که در آن
 
حسین پناهی ، عمران صلاحی ، بابک بیات
 
و ...دیگر
 
عزیزان نیستند چه می کنی ؟

این گوشه ای از صفای باطن بزرگ مرد تصویر سازی تلویزیون ، مهربان ، آموزگار، متواضع و زلال ( استاد صالح علاء ) بود در فراق نیک مرد دیگر شعر و ادب و هنر ( حسین پناهی )

 

آرزوی طول عمر برای شما و همه هنرمندان اندیشه و ادب و بزرگی دارم همیشه سالم باشید و برقرار.

شاگرد کوچک شما ( سعید روحی )

 
مهران مدیری


خلاصه مطلب : در این مراسم که بیشتر شبیه بزرگداشت بود تا مراسم تودیع، موسیقی و فضای غمگین، ناراحتی هنرمندان و برنامه‌سازان را از رفتن پورمحمدی نشان می‌داد.
 
 

مراسم تقدیر هنرمندان از علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سوم سیما، چهارشنبه، 26 مهرماه، با حاشیه‌های زیاد و حضور هنرمندان مطرح و چهره‌های سیاسی در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که بیشتر شبیه بزرگداشت بود تا مراسم تودیع، موسیقی و فضای غمگین، ناراحتی هنرمندان و برنامه‌سازان را از رفتن پورمحمدی نشان می‌داد.

علاوه بر این، دسته‌گلی بزرگ نیمی از سن را پر کرده بود که نشان‌دهنده قدردانی هنرمندان از پورمحمدی بود.

پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور

 


در این مراسم که چهره‌های مطرح ورزشی مثل فتح‌الله‌زاده (مدیرعامل باشگاه استقلال) و پولادگر (رییس فدراسیون تکواندو) نیز حضور داشتند، طیف گسترده‌ای از هنرمندان، روحانیون و مسئولین ورزش سیما حضور داشتند. مهران مدیری، کمال تبریزی، فریدون جیرانی، داریوش فرهنگ، بهروز افخمی، عادل فردوسی‌پور، همایون اسعدیان، پیمان قاسم‌خانی و امین تارخ از جمله افرادی بودند که در این مراسم درباره پورمحمدی سخن گفتند.

حجت السلام ابوترابی

حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب‌رییس مجلس نیز در مراسم قدردانی هنرمندان از پورمحمدی حاضر شد و سخنانی مطرح کرد. مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان کل بازرسی کشور، هم در مراسم روز گذشته حاضر بود.

در ابتدای این مراسم کلیپی از حضور پورمحمدی در جبهه‌های دفاع مقدس،‌ عملکرد او در شبکه اول، تودیعش در شبکه تهران و معارفه‌اش در شبکه سوم پخش شد. همچنین نگاهی گذرا به تولیدات تلویزیونی پورمحمدی در شبکه سوم سیما شد.


کمال تبریزی: پورمحمدی به هنرمندان اطمینان کرد

کمال تبریزی

کمال تبریزی نخستین هنرمند از بین هنرمندان حاضر در مراسم بود که با دعوت سیدجواد هاشمی مجری این مراسم سخنان خود را آغاز کرد.

تبریزی گفت: در سازمان صدا و سیما همه مدیران خوب و شریف هستند فقط اگر تفاوتی با هم دارند این است که چون سر و کارشان با هنرمندان است نوع ارتباطشان با اهالی هنر که بسیار چموش هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند متفاوت است. در واقع پورمحمدی طوری به آنها اطمینان کرد که بیشترین راندمان را داشته باشند.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد اولین کارم در تلویزیون با اعتماد پورمحمدی شروع شد اگر این تعداد هنرمندان را داشته باشیم که با هنرمندان صمیمی باشند خیلی از مشکلاتمان حل می‌شود. ویژگی اصلی پورمحمدی برقراری ارتباط با هنرمندان است به همین دلیل است که شبکه سه بهترین آثار را دارد. من با او خداحافظی می‌کنم ولی فکر می‌کنم همه کسانی که اینجا هستند هیچگاه او را فراموش نخواهند کرد.


فریدون جیرانی

جیرانی: فکر می‌کردم صداقت‌ و صراحت ویژگی همه مدیران سازمان باشد که نیست

فریدون جیرانی تهیه‌کننده سابق برنامه «هفت» نیز گفت: من تهیه‌کننده و کارگردان حرفه‌ای تلویزیون نیستم و به لطف ضرغامی توانستم چند کاری در تلویزیون انجام دهم. من از روی حس کنجکاوی ژورنالیستی شروع به کند و کاو کردم و همه از یک مدیر با من صحبت می‌کردند؛ او مدیر شبکه سه بود حتی یک مدیر از صراحت پورمحمدی به من گفت و من نتیجه گرفتم که خصیصه‌های او صداقت‌، صراحت و سلامت است که در حرف‌ زدن‌های عادی‌اش هم وجود داشت. من فکر می‌کردم صداقت‌، صراحت و سلامت ویژگی همه مدیران سازمان باشد که نیست.

جیرانی تاکید کرد: بعضی‌ها متملق، چاپلوس و دورو هستند که او این‌طور نیست. خوشحالم در مورد مدیری حرف می‌زنم که متملق، چاپلوس و دورو نیست.


مهران مدیری: نمی‌دانم در بالا چه اتفاقی افتاده

مهران مدیری 2

مهران مدیری کارگردان سریال‌های طنز شبانه نیز که مدت زیادی بود در هیچ مراسمی از این دست حاضر نشده بود روی سن حاضر شد و گفت: من می‌توانم ادعا کنم که طولانی‌ترین سابقه همکاری با پورمحمدی را داشتم که 23 سال است. از سال 68 که به عنوان گوینده و بازیگر به رادیو آمدم با او همکار شدم. در واقع قضاوت قضاوتی است از 23 سال پیش تا به امروز.

مدیری افزود: در این مدت چه در رادیو و چه در ساخت سریال پشتیبانی و ساپورت زیادی شدیم. مهمترین ویژگی پورمحمدی برای ما هم صداقت، صراحت و رو بودن در گفتار، رفتار و عملکرد بود.

مدیری خطاب به پورمحمدی گفت: نمی‌دانم در بالا چه اتفاقاتی افتاده ولی شما مدتی استراحت کنید با خانواده سفر بروید، تا ظهر بخوابید، تلویزیون ببینید و کلا ببینید چه خبر است. این زمان زمان خوبی است و سازمان نیرویی مثل شما را از دست نخواهد داد. حتما در سمت بهتری مشغول خواهید شد.

او در پایان سخنانش گفت: پورمحمدی یک چهره بیشتر نداشت؛ «همینی که هست». اگر کسی را دوست داشته باشد، ساپورت می‌کند و اگر نه در رفتار و عملکردش نشان می‌دهد.


داریوش فرهنگ:‌ با دیوارکشی و خودی و غیرخودی کردن، کاری از پیش نمی‌رود

 

داریوش فرهنگ


داریوش فرهنگ نیز در مراسم تقدیر هنرمندان از پورمحمدی، سخنان خود را با شعر معروف «به نام خداوند جان و خرد» آغاز کرد و گفت: وقتی صحبت از جان و خرد می‌آید طبیعتا جان‌های بی‌مقدار و سطحی و کم‌مایه غرض نیست صحبت از جان‌های شیفته، عاشق و باانگیزه‌ای مثل برنامه‌سازانی است که اینجا نشسته‌اند، مثل پورمحمدی و همکار همیشگی‌اش محمدرضا تخشید (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه).

داریوش فرهنگ درباره پورمحمدی گفت: صفت اول این مدیر لایق اعتمادی بود که در همکاران خود جاری می‌کرد و مسئولیت همکاران نیز نسبت به این اعتماد بیشتر می‌شد. من 12 سال است پورمحمدی را می‌شناسم، ولی دو بار بیشتر به دفتر او نرفتم. می‌خواهم به آقای مدیری بگویم که سابقه‌ام در تلویزیون خیلی بیشتر از شماست. از سال 60 که «سلطان و شبان» را ساختیم، دو شبکه بیشتر نداشیم. ولی الان 20 شبکه داریم و همه شبیه هم هستند. همیشه فکر می‌کردم باید تلویزیون برای پیشکسوتانش موقعیت خاص‌تری ایجاد کند؛ هر 8-7 سال یک ‌بار نوبت من می‌شود که سریال بسازم.

او ادامه داد: اولین بار پورمحمدی را در سریال «راه شب» دیدم. ما در آن زمان دنبال یک پادگان بودیم. پیش آقای پورمحمدی رفتم و به او گفتم آیا می‌خواهید این کار را انجام دهید یا نه، پاسخ مثبت داد و با اینکه فیلم‌نامه‌ را نخوانده بود به ما اعتماد کرد و همان روز با تماس تلفنی او، پادگان آماده شد. تا زمانی که اعتماد بین مدیران و برنامه‌سازان نباشد هیچ چیز پیش نمی‌رود و هیچ کار انجام نمی‌شود نباید همه چیز را دوباره از صفر شروع کرد. وقتی بین مدیران و برنامه‌سازان فاصله ایجاد کنیم و دیوارکشی کنیم که یک عده خودی یا غیرخودی باشند، کارها خوب پیش نخواهد رفت. من در تمام عمرم نه خودی بودم و نه ناخودی. تمام تلاشم این بوده که بی‌خودی نباشم. دفعه دومی که پورمحمدی را دیدم، به خاطر یک سریال بود که همچنان در دست اجراست و هزار باید و نبایدی دارد که دوستان با آن آشنا هستند.

داریوش فرهنگ تاکید کرد: صفت دوم پورمحمدی حمایت است. وقتی به یک نفر اعتماد می‌کرد، از او حمایت می‌کرد و او پشت‌گرمی داشت. اما حالا حمایت به قدری ناچیز است که ما در آبمیوه‌فروشی که می‌خواهیم فیلمبرداری کنیم، به ما می‌گویند فیلمنامه بیاورید. این است اعتماد تلویزیون؟

او خطاب به جمعیت حاضر در ایوان شمس گفت: این جماعت شایسته هستند تا کاری انجام بدهند. حالا وقتش است که چشم‌ها را بشوریم و جور دیگری ببینیم. تکرار، ما را ویران می‌کند. آیا نباید در این شرایط خانه‌تکانی صورت بگیرد؟


امین تارخ: وقتی تهیه‌کننده شبکه سه باشد، 50 درصد مشکلات، حل است

امین تارخ


در ادامه، امین تارخ نیز با اشاره به این نکته که جمع حاضر موجودی هنری کشور هستند و حضور بخش عمده‌ای از آنها در ایوان شمس نشان از حمایت و تقدیر از یک مدیر لایق دارد، گفت: اگر کسی صاحب صفت صداقت باشد بقیه صفت‌ها را هم خواهد داشت. چنین فردی به راحتی ارتباط برقرای می‌کند اعتماد می‌کند، دروغ نمی‌گوید و در مجموع چهره یک مدیر لایق و یک انسان والا را از خود به یادگار می‌گذارد.

او ادامه داد: مناسبات اداری به ما نشان داده که خیلی هم نباید نگران باشیم چون اگر کسی از پست و مقام کناره‌ می‌گیرد قطعا به پست بالاتری می‌رود. اطمینانمان این است که پورمحمدی از تلویزیون خداحافظی نمی‌کند و همین مدیریت و صداقت را در جای دیگری جاری می‌کند.

تارخ تاکید کرد: من به عنوان بازیگر همین قدر بس که بگویم وقتی سریالی به بازیگری پیشنهاد می‌شود و شبکه سوم تهیه‌کننده آن است 50 درصد مشکلات حل است.


ابوترابی: خیلی از مردم، تلویزیون را با شبکه سه روشن می‌کنند

حجت الاسلام ابوترابی، نایب‌رییس مجلس نیز در سخنانی گفت: آنچه بیان شد آیینه‌ای بود از مدیریت و منش برآمده از ارزش‌های متعالی دینی که همه بر صداقت اصرار داشتند. بعضی از مردم می‌گفتند وقتی می‌خواهیم تلویزیون را روشن کنیم، اولین شبکه، شبکه سه است. این موفقیت را باید به پورمحمدی تبریک گفت.

حجت السلام طباطبایی


حجت الاسلام طباطبایی نیز که مستقیما از بیمارستان در مراسم تقدیر از پورمحمدی حاضر شده بود، نکاتی راجع به پیشینه خانواده پورمحمدی مطرح کرد و در پایان اضافه کرد: اگر کسی جای او بیاید وقتی می‌خواهد بگوید کجا بوده، باید بگوید جایی بودم که پورمحمدی بوده است.

سپس سیدجواد هاشمی، مجری این برنامه، بیانیه جمعی از روحانیون را در قدردانی از علی اصغر پورمحمدی خواند.


پولادگر: پورمحمدی همیشه گشاده‌رو بود

پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو، نیز از شخصیت‌های حاضر در این مراسم بود که گفت: همه در اینجا درباره مدیریت پورمحمدی در برنامه‌های مختلف شبکه سه صحبت کردند من به عنوان یک ایرانی و شهروند معمولی به خاطر شبکه پربیننده‌ای که راه‌اندازی کردند، از ایشان تشکر می‌کنم. سخت است که با وجود مخاطبان بسیار و سلیقه‌های زیاد همه را راضی نگه داریم.

او یادآور شد: در ابتدا بیش از 60 درصد و اواخر 40 تا 50 برنامه‌های شبکه سوم را برنامه‌های ورزشی تشکیل می‌داد. اگر امروز یک شبکه ورزش داریم مدیون پورمحمدی هستیم. تاثیرگذاری شبکه سه در ورزش قهرمانی را هم نباید نادیده گرفت. ایجاد انگیزه برای جوان‌ها که به ورزش قهرمانی رو بیاورند ناشی از همین مدیریت بود. پورمحمدی مدیر خوش‌اخلاقی است و حداقل نسبت به بچه‌های جامعه ورزش همواره ابروگشاده بود حتی اگر دستش گشاده نبود که از او پخش مستقیم بگیریم.

عادل فردوسی پور 4


فردوسی‌پور: پورمحمدی توی «کُت» خودش نمی‌رود!

در ادامه این مراسم عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه‌کننده برنامه «نود»، با چهره غمگین در جایگاه سخنرانان حاضر شد و گفت: باید تشکر ویژه‌ای از پورمحمدی کنیم که شبکه سه در عرصه ورزش هم حرف اول را زده و می‌زند. صحبت کردن در مورد رفتن پورمحمدی سخت است. ما کرمانی‌ها اصطلاحی داریم که می‌گوید یک نفر در کت خودش رفته است، یعنی در لاک خودش فرو رفته، اما من می‌خواهم اینجا به همه بگویم که خیال نکنند پورمحمدی در کت خودش می‌رود.

فردوسی‌پور ادامه داد: ما دوستی خاصی با هم داشتیم و شاید مثل پدر و پسر بودیم. من خیلی اذیتش می‌کردم و او هم من را خیلی اذیت می‌کرد. حداقل الان دوشنبه‌ها می‌تواند راحت باشد.

او تاکید کرد: بی‌انصافی است که قدردان زحمتش نباشم. این مراسم خودجوش بود (از آن خودجوش‌های واقعی) و همه خودشان به شکلی خودجوش آمدند.

او خطاب به پورمحمدی گفت: ببخشید که دوشنبه‌ها زحمتتان دادیم. حالا این وظیفه را به کسی که بعد از شما می‌آید، تفویض می‌کنیم.


پیمان قاسم‌خانی: تماس فرت!

پیمان قاسم خانی

در بخش دیگری از این مراسم پیمان قاسم‌خانی، نویسنده سریال «مسافران»، متنی طنز را به نمایندگی از حسن معجونی (بازیگر سریال «مسافران») خواند. این متن نمونه‌ای از تماس‌های مسافران فضایی سریال «مسافران» با فضا بود که به مدیریت در ایران می‌پرداخت و با عبارت «تماس فرت» تمام می‌شد.

قاسم‌خانی در پایان خطاب به پورمحمدی گفت: جای شما همیشه خالی خواهد بود.


همایون اسعدیان:‌ تلویزیون که تیم فوتبال نیست تا جوان‌گرایی کند

همایون اسعدیان

همایون اسعدیان هم در صحبت‌هایی با بیان اینکه کمترین دیدار و آشنایی را با پورمحمدی داشته است، ادامه داد: ولی وقتی تلویزیون نگاه می‌کردم و خبر را خواندم، متاثر شدم. چون ذره‌ای هوش دارم که در شرایطی که همه نگرانند چه چیزی از تلویزیون پخش می‌شود و به همه بر می‌خورد ساخت و پخش «نود» کار آسانی نیست. شک نیست که عادل فرودسی‌پور فرد باهوشی است ولی بدون پشتوانه نمی‌شد این کار را انجام داد.

او سپس به استدلال جوانگرایی برای جابه جایی پورمحمدی اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال که نمی‌خواهیم بسازیم که بخواهیم جوانگرایی کنیم. عقل ناقص من می‌گوید در مدیریت باید در جوانگرایی شک کرد. من در این قضیه تردید دارم.


بهروز افخمی: امیدوارم بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم

سعید آقاخانی  و سروش صحت

بهروز افخمی نیز گفت: من آشنایی کمی با پورمحمدی داشتم، ولی از طریق برادرم در جریان کارش بود حتی این اواخر علاقه‌مند بودم خود برای شبکه سه کار کنم و سریال بسازم و فقط دنبال موضوع می‌گشتم که پیشنهاد کنم. امیدوارم جای دیگری شرایطی پیش بیاید که بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم.


پورمحمدی: باید از کسانی که می‌خواهند در تلویزیون مدیر شوند، ‌امتحان عقل بگیریم

علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر پیشین شبکه سه سیما، نیز از هنرمندان حاضر در مراسم تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: در طول دوران کاریام اگر خدا قبول کند خدمت زحمات زیادی به شما هنرمندان دادم که از همه معذرت می‌خواهم؛ خصوصا به مدیرانی که بیشتر با آنها در ارتباط بودم زحمت دادم.

پورمحمدی 7


او ادامه داد: ما پورمحمدی‌ها چند برادر هستیم و بهترینمان علی بود که شهید شد. ما حمال‌های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می‌کنیم، اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم، ولی بندگان خدا هستیم و سعی می‌کنیم برای بندگان خدا نوکری نکنیم. تلاش من در طول زندگی‌ام این بوده که هیچ زمانی اهل تملق و چاپلوسی نباشم و رضایت خدا را در نظر بگیرم. اگر موفقیتی هم بوده سعی شده برای رضایت افراد نباشد. من اهل هیچ روزنامه، حزب، سیاست و دار و دسته خاصی نبودم. به قول فردوسی‌پور ما با افرادی که کار می‌کردیم، اختلاف نظر داشتیم اما به خاطر کار بوده. اگر اخلاص داشته باشیم و رضایت خدا را در نظر بگیریم خداوند خودش کمک می‌کند و مسیرها باز می‌شود و طوری پشتیبانی می‌شوید که خودتان نمی‌فهمید که از کجا بوده است.

پورمحمدی سپس به حضورش در شبکه تهران اشاره کرد و گفت: در شبکه تهران فضا برای کار من خوب نبود و من را اذیت می‌کردند به طوری که نتوانم کار کنم اما کم کم خدا کمک کرد و دیدند که من بی‌اخلاق نیستم آنها حتی به یک روزنامه پول دادند تا نمره من را صفر بدهند.

او خاطره‌ای از حضورش در مشهد و درخواست از امام رضا (ع) تعریف کرد و گفت: از امام رضا خواستم که آبرویم نرود و خوب کار و خدمت کنم. امام رضا هم لطف کرد و طوری شد که در ماه رمضان آن سال از غروب آفتاب تا نیمه شب شبکه تهران با برنامه‌هایی مثل جشن رمضان و پاورچین بهترین شبکه بود.

مدیر سابق شبکه سه تاکید کرد: اگر نخواهیم برای تبلیغات، آمار دادن و ظاهرسازی کار کنیم، باید صداقت و اخلاص در کارمان باشد. خداوند به ما کمک می‌کند. هیچ وقت با رقم‌سازی و آمارسازی کارمان جلو نمی‌رود اگر من بخواهم به دنبال شهرت و قدرت باشم و از شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح استفاده ابزاری کنم کارم جلو نمی‌رود.

او از کارمندان، مدیران شبکه سه نیز تشکر کرد و ادامه داد: از ضرغامی هم تشکر می‌کنم. از مدیران خود نیز تشکر می‌کنم که به من اطمینان کردند هر چند من مدیر تو سری‌خوری که نوکری کند، نبودم.

پورمحمدی افزود: از دارابی - معاون سیما- هم که برای رفاه و بهبود حالم و اینکه استراحت کنم، این بار را از روی دوشم برداشت، تشکر می‌کنم. من با ضرغامی هم حرف‌هایی زدم و گلایه‌هایی دارم که اینجا مطرح نمی‌کنم. شب قبل از مراسم تودیعم هم گلایه‌هایی به ضرغامی داشتم. به او گفتم شما رسانه تلویزیون را رها کرده‌اید. به شما گفته‌اند کارتان به تلویزیون نباشد، ما خودمان آن را اداره می‌کنیم. ولی شما نباید اجازه بدهید فردی که در تلویزیون مدیر بوده و دو نفر هم از او راضی نبودند، بر ما مسلط شود.

مدیر سابق شبکه سه گفت: فردی که کاری غیررسانه‌یی داشته، نباید به امثال پورمحمدی، پورحسین، طلوعی، کرمی و رستم‌وندی دستور بدهد. نباید به آدم‌های هنرمند یک آدم بی‌هنر مسلط باشد. ما وقتی می‌خواهیم مدیر منصوب کنیم، نمی‌گویم امتحان هنر ولی یک امتحان عقل از او بگیریم که خیلی ساده هم است.

پورمحمدی تاکید کرد: امتحان عقل چیز خوبی است اگر ما اینجاییم به این خاطر است که می‌خواهیم بگوییم تدبیر نبوده. چرا باید جوری شود که گفته شود جلسه تودیع ممنوع است. با یک نوکر اینطور برخورد نمی‌کنند. حتی کسی که 20 سال خانه شما کار کرده باشد، وقتی می‌خواهد برود با آیینه و آب بدرقه‌اش می‌کنید. نمی‌گویی که ممنوع است. به روزنامه رسمی صدا و سیما هم نمی‌گویی که ممنوع است اسم او را بیاورید یا زنگ نمی‌زنیم به افراد که اگر در این مراسم شرکت کنید، فلان می‌شود. اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس چه کسی خودی است؟ تمام این اتفاقات به خاطر بی‌تدبیری است. ان‌شاءالله با تدبیر و درایت بیشتر روز به روز شاهد برنامه‌های بهتری از تلویزیون باشیم.

پورمحمدی برای مجید زین العابدین مدیر جدید شبکه سوم نیز آرزوی موفقیت کرد.


مصطفی پورمحمدی: اصغر آقا کارش را با عزت تمام کرد

مراسم تودیع و معارفه مدیران شبکه سوم سیما

مصطفی پورمحمدی، رییس بازرسی کل کشور، نیز دقایقی درباره مدیر سابق شبکه سه صحبت کرد.

پورمحمدی گفت: همه گفتند مراسم بغض‌آلود بود. اما چرا این طور تعبیر کنیم؟ یک همکار با عزت و احترام کارش را تمام کرده باید خوشحال باشیم که او با خوبی این دوره را تمام کرده و این همه دعاگو دارد. من خیلی خوشحالم که این وضعیت را دارد اگر طور دیگری این ماموریت را به پایان می‌برد باید بغض در گلویمان می‌ماند. خوشحالم که مهلت اصغر آقا در این دوره به خوبی تمام شد برای او آرزوی توفیق، عاقبت به خیری و سلامت داریم.

پورمحمدی در کنار همسرش

در پایان این مراسم همسر علی‌اصغر پورمحمدی به ذکر مسائلی پرداخت و گفت: من سخنران نیستم که بخواهم از کلمات خاصی استفاده کنم. خیلی خودمانی از دوستانی که در این مدت با همسرم همکاری کردند و گاهی خشم او را تحمل کردند، تشکر کنم. هرجا من و دخترانمان در خانه بودیم و می‌دیدیم کسی برنامه خوبی اجرا می‌کند، از او می‌خواستیم که به او زنگ بزند یا به او می‌گفتیم که کمی آرام‌تر باشد.

همسر پورمحمدی ادامه داد: البته او خیلی اهل تشکر نیست ولی انسانی بسیار عاطفی است و بحث‌هایی که گاهی در منزل می‌شد باعث می‌شد من به همکاران او حسودی‌ام شود. او همکارانش را واقعا دوست داشت و حالتی پدرانه داشت که همه آنها را طوری تربیت کند که بااخلاق باشند و هر جا رفتند موفق شوند.

او سپس به ذکر خاطره‌ای از تلاش پورمحمدی برای ثبت روز تولد حضرت فاطمه (س) به عنوان روز مادر پرداخت.



هنرمندان حاضر در مراسم:

منصور سهراب‌پور‌، سیدامیر پروین حسینی، فریدون جیرانی، فرید شب‌خیز، مهرام رسام، علیرضا افخمی، کمال تبریزی، سعید نعمت‌الله، سامان گلریز، سروش صحت، سعید آقاخانی، خشایار الوند، بهزاد کریمی، سیدجواد هاشمی، آرش قادری، محمدرضا شفیعی، داوود هاشمی، داریوش فرهنگ، مهران مدیری، حمید نعمت‌الله، رضا جاودانی، مزدک میرزایی، عادل فردوسی‌پور،‌ مهدی هاشمی‌نسبت، عباس عزالی‌، بهروز افخمی، پیمان و مهراب قاسم‌خانی‌، شقایق دهقان، بهاره افشاری، مهران غفوریان‌، حمید لولایی‌، بهنوش بختیاری، شهین تسلیمی، مجید صالحی، اصغر نقی‌نژاد، اسماعیل عفیفه، علی ضیاء، حسن فتحی، حسین محجوب، محمد صالح اعلاء، ستاره و لاله اسکندری، زهرا سعیدی، مرجانه گلچین، سعید سلطانی، بیژن بنفشه‌خواه و بهنام تشکر از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

 

حاشیه مراسم و صحبتها :


*** داریوش فرهنگ پیش از آغاز سخنانش با اشاره به جمعیت حاضر گفت: همه تلویزیون اینجا هستند. پس چه کسی کار می‌کند؟!

*** سیدجواد هاشمی که اجرای این مراسم را به عهده داشت اشاره‌ای داشت به اینکه پورمحمدی از هر شبکه‌ای که رفته، آن شبکه نابود شده.

*** جو حاکم در مراسم بسیار غمگین بود و کلیپ‌هایی با تم احساسی پخش می‌شد، کلیپ‌هایی مثل «خداحافظ» و «کس و کارم»

*** در میان سخنان پورمحمدی جمعیت حاضر او را تشویق کردند که پورمحمدی خطاب به آنها گفت: دست نزنید، چون من جوگیر می‌شوم و حرف‌هایی می‌زنم که برایم بد می‌شود و بعدا یقه من را می‌گیرند.

او همچنین در پایان صحبت هایش گفت: چیزهای را که نوشته بودم، دیگر نخواهم گفت. و با اصرار حاضران هم مطالب نوشته‌شده‌اش را نخواند.

*** در پایان این مراسم بازار عکس یادگاری با هنرمندان و امضا گرفتن از آنها داغ بود.

پورمحمدی و تارخ

مهران مدیری و سروش صحت

مرجانه گلچین

مدیر قدیم و جدید شبکه سه

داریوش فرهنگ و فریدون جیرانی

تودیع و معارفه

مهران غفوریان

مراسم تودیع و معارفه پورمحمدی

پورمحمدی 1 کات دوباره سینما با سعید روحی
 
آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را رها کرده‌اید/ من مدیری که توسری خور باشد و خوب نوکری کند، نبودم/ با یک نوکر هم این طور رفتار نمی کنند/ اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس چه کسی خودی است؟
اگر من خودی نیستم پس چه کسی خودی است؟
پس از شایعات و حدس و گمان ها بلاخره روز موعود که مراسم تودیع و معارفه جناب آقای پورمحمدی بود فرا رسید. برای اولین بار بسیاری از هنرمندان شاخص سینما و تلویزیون در چنین مراسمی حضوری چشمگیر داشتند که نشان از دوستی و رفاقت عاطفی و عقلانی طرفین نسبت به یکدیگر بوده نه صرفا یک رابطه کاری و اداری که پس از پایان ماموریت طرفین دوستی ها هم به فراموشی سپرده میشود.
 
پورمحمدی به دلیل صراحت لهجه و مدیریت بسیار قوی و هوشمندانه و همینطور حمایت همه جانبه از برنامه سازان حتی در بدترین و سخت ترین شرایط که از هرسو مورد انتقادات شدیدجناحهای مختلف بود زبانزد خاص و عام است . او هیچگاه در مواقع خطر سنگر لرزان فیلمسازان را رها نکرد و همانند بسیاری از مدیران صدا و سیما که با اولین و کوچکترین انتقاد چنان خود را از آن برنامه ای که مدیر و متولی اش بودند جدا میسازند که انگار تهیه کننده خودسرانه و بدون گذراندن مراحل سخت و طاقت فرسای تصویب و تهیه شخصا مبادرت به ساخت و پخش برنامه نموده است . همه مشکلات و مصائب را بر سر او میشکنند مبادا که همین انتقادات و زمزمه های معمولی به حذف آنها از منصب و میز و مدیریت ختم شود.
 
پورمحمدی و مهران مدیری
 
در این حال و هوا پورمحمدی توانست بدعت گذار بهترین و پرمخاطب ترین برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران باشد. اعتماد و حمایت از برنامه ساز مهمترین اصل موفقییت او در امر مدیریت بود . به همان اندازه ای که تکیه گاه حامی و پشتیبان عوامل و دست اندرکاران بود به همان اندازه هم سختگیر. نکته سنج . پیگیر و ناظر بود . به موقع شدیدترین توبیخ ها و تنبیه ها را برای کسانی که نتوانستند پاسخ اعتماد و حمایت او را که همان ساخت برنامه های جذاب و پر مخاطب برای بینندگان است را اعمال میکرد.
 
رفتن او از شبکه سوم سیما با موج گله ها و دلخوری های بسیاری همراه شد اما انتقادات تند و شدید او از ریاست رسانه ملی و معاونت سیما در روز تودیع و معارفه اش شنیدنی ایست . خلاصه ای از مراسم و صحبتهای آقای پورمحمدی را بخوانید.

 
 
       ( سعید روحی . کات دوباره )

 
پورمحمدی 3
 
به نقل از فارس، مدیر سابق شبکه سه ضمن گلایه از رئیس رسانه ملی گفت: آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را رها کرده‌اید. به شما گفته اند که کاری به کار تلویزیون نداشته باشید ما آن را خیلی خوب اداره می کنیم، اما این طور نیست.

مراسم تجلیل از علی اصغر پورمحمدی -مدیر سابق شبکه سه سیما- بعد از ظهر روز گذشته -26 مهرماه- با حضور مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و جمع کثیری از هنرمندان در تالار ایوان شمس برگزار شد.

پورمحمدی در کنار امین تارخ و مهران مدیری

از جمله هنرمندان و برنامه سازان تلویزیونی حاضر در این مراسم می توان به مهران مدیری، کمال تبریزی، بهروز افخمی، فریدون جیرانی، امین تارخ، داریوش فرهنگ، عادل فردوسی پور، حسن فتحی، محمد صالح اعلا، پیمان و محراب قاسم خانی، همایون اسعدیان، حمید لولایی، مزدک میرزایی، رضا جاودانی، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، بهزاد کاویانی، حسین ذکائی، حسین محجوب، شقایق دهقان، محمدرضا شفیعی، مجید صالحی، خشایار الوند، بیژن بنفشه خواه، شهرام قائدی، ژیلا صادقی، سامان گلریز و مهران غفوریان اشاره کرد.

عادل فردوسی پور ( کات دوباره سینما با سعید روحی )

 

پورمحمدی: ما حمال های خوبی هستیم اما نوکر نیستیم


بنا بر این گزارش، در این مراسم پورمحمدی در سخنانی گفت: کلاً ما پورمحمدی ‌ها چند برادر هستیم، اصغر، اکبر، محمد، و علی که بهترین ما بود و شهید شد، حمال های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می‌کنیم، اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم. بندگان خدا هستیم، اگر خداوند قبول کند، سعی می کنیم برای بندگان خدا نوکری کنیم اما برای امام حسین(ع)، برای ائمه اطهار و برای پدر و مادر و احیانا خانواده اگر لیاقت داشته باشیم، نوکری انجام می دهیم.

پورمحمدی 6

اهل بده، بستان هم نبودم، سیاسی کار نبودم، سیاست زده نبودم

 

وی ادامه داد: تلاشم هم این بوده که در طول زندگی خود هیچ زمانی اهل تملق و چاپلوسی نباشم، رضای خدا را در نظر بگیرم و اگر هم موفقیتی بوده است، برای این بوده که برای رضایت افراد نباشد. هرچند که با همه مردم، مسئولان و مراجعه کنندگان تعامل خوب و سازنده ای داشتم، هرچند که اهل بده، بستان هم نبودم، سیاسی کار نبودم، سیاست زده نبودم. اهل هیچ روزنامه، سایت، حزب و دارو دسته خاصی نبودم.

پورمحمدی تصریح کرد: دوست داشتم کار انجام بدهم با کمک شما عزیزان. اگر بحثی بوده، حرفی بوده، دعوایی بوده، به قول آقای فردوسی پور، با هم اختلاف نظر داشتیم همه به خاطر کار بوده است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دوستان اگر در کارمان اخلاص داشته باشیم و رضای خداوند را در نظر بگیریم، خداوند به ما کمک می کند و مسیرها باز می شود و کارها با یک پشتیبانی خاصی انجام می شود که خودمان هم نمی دانیم و می گوییم چطور موفق شدیم.

بنا بر این گزارش، پورمحمدی که سخنرانی اش به لحظاتی پس از اذان مغرب موکول شده بود با گلایه مندی از این رویداد ابراز داشت که من ناراحتم از اینکه ما الان نماز نخوانیم و حرف بزنیم با هم، سپس سخنان خود را اینگونه ادامه داد: من در شبکه تهران که رفتم، فضای کار برایم خوب نبود. جو سیاسی کشور التهاب داشت. من را اذیت می کردند. به هر حال با من خوب نبودند و می خواستند من نتوانم کار کنم. تا اینکه کم کم جور شد و خداوند کمک داد و دیدند که من خیلی هم بداخلاق نیستم. در یک روزنامه ای پول داده بودند و نوشته بودند که مثلا نمره آقای مفید 20 و نمره پورمحمدی صفر. وی تصریح کرد: بعدا آن روزنامه نگار متوجه شد که نباید به ما صفر می داد و حداقل یک دویی، پنجی، هفتی می داد. من دو سال در قم درس خوانده ام و اگر اخلاقم خوب است به همین دلیل است. معلم ریاضی ما در قم به هیچ کس صفر نمی داد. یک هفت یا پنجی می داد و می گفت بالاخره فرق شما با گربه این است که یک چیزهایی می دانید از ریاضیات.

پورمحمدی مدیر سابق شبکه سوم سیما

می خواستم آبرویم نرود و بتوانم خدمت کنم

 

مدیر سابق شبکه سه توضیح داد: بعدا آن دوست نویسنده نزد من آمد و گفت من ناراحتم بابت آن نوشته و من هم گفتم حداقل یک 13 به ما می دادید. ما سالها در رادیو اول بودیم. در تلویزیون هم این همه برنامه خوب داشتیم و کارهای طنز قوی داشتیم. آن وقت شما به ما صفر می دهید.

مدیر سابق شبکه سه گفت: حرفم این است که ما را اذیت می کردند. من به مشهد سفر می کردم البته با خانمم و همیشه سفرها را با ایشان می روم. هرچند که در حق همسر و فرزندانم ظلم زیاد کرده ام اما برای اینکه مقداری از این ظلم ها کاهش پیدا کند، سفرها را با همسرم می رفتم. رفتیم مشهد. آقای احمد زاده که اتفاقا ایشان هم ابتدا با من خوب نبود، گفت ما برای جشن رمضان لوکیشن نداریم و شما از امام رضا(ع) بخواهید که یک جای خوب برای ما پیدا شود. ما به مشهد رفتیم و اتفاقا مرحوم کردان را هم آنجا دیدیم و من یادم رفت، اما وقتی آمدیم بیرون یادم افتاد و ایستادم رو به حرم و گفتم یا امام رضا(ع) آقای احمدزاده این خواسته را از شما داشتند. حال جشن رمضان که هیچ، تمام شبکه تهران برای شماست.

وی اظهار داشت: از امام رضا (ع) خواستم نه برای اینکه پورمحمدی مشهور و محبوب باشد، می خواستم آبرویم نرود و بتوانم خدمت کنم و برنامه هایی بسازم که مردم، خدا، رهبری و ائمه اطهار از من راضی باشند. در آن سال لطفی شامل حال من شد که از موقع غروب آفتاب تا نیمه شب بهترین شبکه بودیم با برنامه هایی مانند شب‌های رمضان، پشت کنکوری‌ها و پاورچین. آن موقع آقای مهاجرانی هم رئیس ما بودند و ما هم ایشان را خیلی دوست داریم و ایشان هم خیلی من را دوست داشتند.

 

وی عنوان داشت: حرفم این است که اگر ما نخواهیم برای تبلیغات، ظاهرسازی، آمار دادن کار کنیم و صداقت و اخلاص در کارمان باشد و دوست داشته باشیم مردم از ما راضی باشند، خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد. اگر بخواهیم مانند برخی از این مدیران و روابط عمومی هایشان بگوییم که ما فردوگاه رفتیم، 13 بار استقبال کردیم، اسکان در هتل از مهمانان، چاپ بنر 27 مورد و ... به چه درد می خورد؟

حجت السلام ابوترابی

وی افزود: نمی دانم در کجای دنیا به مقام بالاتر آمار می دهند و کتاب چاپ می کنند. در این موارد هیچ وقت کار جلو نمی رود. اگر من در کارم اخلاص نباشد، دنبال شهرت و قدرت باشم و از مقامات و مسئولین و چهره های محبوب و شخصیت ها و آیات عظام بخواهم استفاده ابزاری کنم، خداوند به من کمک نمی کند. هرچقدر که تلاش کنم و هر روز هم یک مسئول بیاورم و عکس بیندازم هیچ فایده ای ندارد. ما باید در کارمان اخلاص داشته باشیم.

 

 

من یک مدیری که توسری خورده باشد و خوب نوکری کند، نبودم

وی در ادامه سخنانش خطاب به حاضران در مراسم گفت: از همه شما عزیزان به خصوص کارمندان و مدیران شبکه سه تشکر می کنم، شما را خیلی اذیت کردم. از آقای مهندس ضرغامی هم تشکر می کنم. از آقای مهاجرانی و آقای میرباقری هم تشکر می کنم. به من لطف و اعتماد داشتند اما من یک مدیری که توسری خورده باشد و خوب نوکری کند، نبودم و من از مدیرانم معذرت خواهی می کنم.

 

وی ادامه داد: از آقای دکتر لاریجانی که به من در آن دوران حساس لطف داشتند و از من حمایت می کردند تشکر می کنم. از آقای ضرغامی تشکر می کنم و از آقای دارابی تشکر می‌کنم که برای رفاه من و بهبود حال من و برای اینکه من استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند.

آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را رها کرده اید

 

وی با بیان اینکه از جناب آقای ضرغامی هم خیلی تشکر می کنم، ایشان واقعا به من لطف داشتند اما من گلایه هایی هم به ایشان دارم که اینجا مطرح نمی کنم، عنوان داشت: از آقای ضرغامی گلایه هایی دارم و با ایشان شب قبل از تودیع حدود یک ساعتی حرف زده ام، گله ای که از ایشان داشتم این بود که آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را رها کرده اید. به شما گفته اند که شما کاری به کار تلویزیون نداشته باشید و ما خیلی خوب اداره می کنیم، اما این طور نیست.

 

وی تصریح کرد: آقای ضرغامی شما نباید اجازه می دادید مثلا فردی که در تلویزیون ما مدیر بوده، دو نفر از او راضی نبودند او را بر ما مسلط کنید. فردی که قبلا مثلا رئیس حراست یک فروشگاهی در شهر ری بوده است. مدیر آن فروشگاه هم نبوده، او نباید به پورمحمدی، دکتر پورحسین، دکتر کرمی، دکتر رستم وندی، دکتر طلوعی و ... که همه تجربه دارند دستور بدهد. نباید جوری باشد که تلویزیون ما یکسری مدیر با تجربه، مسلط، مسلمان و هنرمند، یک آدم بی هنر بر آنها مسلط شود.

 

از مدیرانتان امتحان هنر نه امتحان عقل بگیرید

 

وی ادامه داد: درخواست دیگری که از مهندس ضرغامی دارم، این است که نمی خواهیم وقتی یک مدیر را منصوب می کنید، نمی گویم امتحان هنر، بلکه امتحان عقل از او بگیریم.

کمال تبریزی

پورمحمدی که در این بخش از سخنانش با تشویق حضار مواجه شده بود، این طور سخنان خود را ادامه داد که درست است که آقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور اینجا هستند اما این منجر نمی شود که من از حاشیه امنیت بالایی برخوردار شوم.

وی اظهار داشت: امتحان عقل چیز خوبی است، اگر ما امروز اینجا هستیم برای چیست؟ به خاطر این است که عقل نبود. ما همیشه در نمازخانه شبکه سه که 200 نفر جا ندارد، جلسات تودیع و معارفه خود را برگزار می کردیم. چرا شما باید یک جویی بسازید که برگزاری این مراسم ممنوع است. مگر ما چه کاری می خواستیم انجام بدهیم؟

 

با یک نوکر هم این طور رفتار نمی کنند

اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس چه کسی خودی است؟

وی عنوان داشت: با یک نوکر هم این طور رفتار نمی کنند. یک سرایدار هم وقتی در خانه ای 20 سال کار می کند، روزی که می خواهد برود، آینه و قرآن و آبی برایش می گیرند و می گویند خداحافظ شما به سلامت. این چه نوع برخوردی است که در شبکه می گویند این مراسم برگزار نشود. به روزنامه جام جم می گویید اسم این فرد را نیاورید و از این دست کارها. به دوستان هم تماس بگیرید که اگر به این جلسه رفتید عیسی را از تو می گیریم، موسی را می گیریم و فلان می کنیم. مگر ما می خواهیم کار کنیم؟ اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس چه کسی خودی است؟

وی اظهار داشت: این گلایه ها را بنده دارم و تمام این ها هم به خاطر بی تدبیری است و همان عقلی که می گویم لازم است. مقام معظم رهبری در خراسان شمالی فرمودند که از بی تدبیری است که ما الان بعضی جاها به مشکل می خوریم.

وی در پایان سخنانش گفت: ان‌شاءالله که با تدبیر و درایت بیشتر ما در تلویزیون شاهد برنامه های بهتری باشیم. برای دوست عزیز و همکار متعهدم که پیشینه خیلی خوبی دارد و قبلا هم در سپاه بوده بعد هم به خبر امده، آقای زین العابدینی که به شبکه سه آمده آرزوی موفقیت می کنم.



 
 
 

  

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 5,670
  • بازدید کلی : 104,240